אחד הדברים שאני הכי אוהבת בלכתוב סיפורים הוא התחקיר. נראה לי שאם לא הייתי כותבת הייתי חוקרת. לפעמים אני מוצאת את עצמי ימים שלמים שקועה בתחקיר כשכבר אין לי מושג מה הקשר למה שחיפשתי, אבל נסחפתי לתוך עולמות מרתקים וכבר לא משנה לי מה הסיבה. התופעה המוזרה הזו התחילה כשהייתי ילדה.
בואו נודה, הייתי חננה.
מה זה חננה? מגה חננה.
כחלק מהיותי חננת על, הייתי חוקרת כל מיני דברים שעניינו אותי. בכיתה ד' למשל חקרתי את תחום האסטרונומיה, כי עניין אותי לדעת מה קורה בחלל. אשכרה הייתי הולכת לספריה כדי ללמוד ומסכמת במחברת מיוחדת, אפילו גזרתי מהעיתון כתבות בנושא והדבקתי בקלסר. אל תגלו! 🤓
אני אוהבת לחקור, ללמוד ולהבין עוד ועוד דברים. לפעמים זה קשור לעולם שלי ולפעמים זה רחוק שנות אור, אבל לא אכפת לי, כי יש דברים שאני פשוט חייבת לדעת. גם עכשיו, אני עדיין לומדת ומעשירה את עצמי בכל מה שקשור לכתיבת תוכן.
במשך השנים הכרתי ספרים מעניינים בנושא ואני ממליצה לכם עליהם.
התנ"ך של הכותבים הוא "סיפור" של רוברט מקי, שם הכל מתחיל.
מצאתי המון תובנות גם בספר של אוסנת גואז "התחילו לספר", שמסביר איך בונים סיפורי הצלחה וסטוריטלינג לשיווק עצמי, עסקי ואירגוני.
אורי פרץ שרון מלמד ב'איך כותבים סיפור' את יסודות כתיבת הסיפור בדרך מאוד מתקשרת וידידותית עם המון דוגמאות מצוינות.
'כתיבה אפקטיבית' של צפריר בשן מציג את הכתיבה ככלי ליצירת תקשורת טובה בין אנשים, עסקים, אירגונים ובכלל. הוא מדבר על כמה מילים יכולות להשפיע לחיוב או לשלילה בתקשורת וכמה פשוט בעזרת המילים הנכונות להיות ברורים יותר לעולם ולעצמנו.
אני אוהבת ללמוד.